Wednesday, October 24, 2007

人生无常

好友的父亲不幸在两天前车祸去世。
收到消息后,心,是酸的。

第二天,没什么心情工作,一整天忙着和另一个好友(M)传短讯,希望知道好友在那里的情况。

给好友发了封短讯,希望他能感受到我精神上的支持。
暂时还不想拨电给他,因为我认为在这样的情况下,我不知道可以向他说些什么,他也可能不知道该怎么回应我。

今天,M 说,好友看上去很坚强。我的担心也少了一半。
希望一切很快就会好起来。

I know how much he meant to you and your family. There are no words to express the sorrow and sympathy I feel for you now. Please know that in your sorrow, that he is in God's care now and is finally pain-free and happy with his Creator. My thoughts & prayers are with you as you face this transitional time in your life.

I wish you and your family will find the inner strength to cope with his departure and to carry on. Please do not forget that you have tons of good friends all over the place who care about you.

With deep sympathy & thoughts.
Related Posts with Thumbnails